PDA

View Full Version : Son 10 Dakika Sendromu



erentun
25.September.2008, 01:03
bence sorunun neden kaynaklandıgına bakmalı

1- fiziksel
2-zihinsel

1- Fiziksel olarak antremanda takımı cok çalıştırıyo olabilirsin. Bu nedenle futbolcularında 80 den sonra kondisyon düşüklügü yaşıyor olabilirsin. yorgun futbolcuların koşmassa golü yersin.

2- Motivasyona dikkat et. eger sorun kondisyonel degilse zihinseldir. genelde hep farklı galibiyetlerden sonra gol yemişsin. mac garantiye gelince futbolcuların macı bırakıyo başka bir degişle salıyo olabilir. devre arasında yada mac sonunda uyararak halledebilirsin.

SAİT71
01.August.2009, 04:19
Arkadaşlar sadece bir kaç maçlık bir periyodu koydum. Benzer çok gol yiyorum. Taktik, kadro kalitesi pek çözüm değil. 1. olur iki olur ama bu kadar olmaz

http://i27.tinypic.com/33w8nde.png

http://i27.tinypic.com/9sv0w4.png

http://i30.tinypic.com/m80dq0.png

http://i25.tinypic.com/al6mfc.png

http://i26.tinypic.com/2lj3l2e.png

http://i26.tinypic.com/29ws90.png

http://i31.tinypic.com/2ch6pn4.png

http://i28.tinypic.com/214y4j5.png

http://i29.tinypic.com/14wskcl.png

http://i32.tinypic.com/27zb6mb.png

http://i25.tinypic.com/zm19fm.png

wolfson
01.August.2009, 12:27
Adına üzüldüm ama ben bunu fazla yaşamıyorum. Oluyo ama fazla değil.

BaFraLı
01.August.2009, 12:50
Bu aslında çok oluyo bendede oluyo.Mesela 2-0 üstünüm.Dakika 86 adamlar illa gol atıyo maç 2-1 bitiyor.Veya tek farkla üstünüm dakka 90+5 aa bi bakmışsın durum 1-1.Saçmalıktan başka birşey değil.

MaTRaKaN
01.August.2009, 13:38
Taktiğimde bunun için bir taktik paylaştım ve %90 gol yemiyorsun onu deneyebilirsin..

Knightmare
01.August.2009, 13:51
son 10-15 dakikaya üstün giriyorsan vakit geçirmeyi arttır. tempoyu düşürmeyi dene. bu pek hata sayılmaz, maçın son dakikalarına mağlup giren takımlar gücü ne olursa olsun atak yapmaya, gol aramaya çalışır.

mkpala
01.August.2009, 15:05
zaten bu oyunun en pis özelliğide son dakika golü sana gelince atamıyorun adamlar patır patır atıyor...

KanaKe
01.August.2009, 17:11
son dakikalarda is tamamen senin yeteneklerine bagli ben son dakikalara girince genelde mentality ortaya getiriyorum time wastingi ortaya getiriyorum tempoyu slow yapiyorum :) böylece oyun yavasliyor rakip takimda oyundan soguyor

GebzeLi1907
01.August.2009, 19:21
Zaman geçirmeyi sonuna kadar getir defansif mantaliteye geç,alan daraltmayı nası kullanıyorsun bilmiyorum ama ortaya getir defansı çok geri çekme ortada kalsın defans çizgisi ve tempoyu düşür baya bi yavaşa hatta 85 ten sonra en sona getir,bi nebzede olsa azalacaktır bu goller..

metonava
02.August.2009, 01:46
Son dk'ler de gol yiyiyorum ama bu kadar da değil. Bence son 10 dk ye girince tatile gönder :P

SAİT71
02.August.2009, 03:22
Ya aslında bu taktikte son dakikalarda zaman geçirmeyi pek kullanmıyordum. Pres olarak ortanın gerisinde. Yani kendi sahamda basıyorum. Zaman geçirme çok az var ve dediğim gibi bu gollerde kullanmıyordum fakat artık kullanmaya başladım ve nadir yiyorum. Defans çizgim geride. Ofansa yönelik oynuyorum ve yaratıcılık düşük seviyede. Ama bu kayıtlı oyunum süperdi. Yannis Tafer i aldım Lyon'dan. Adam gelişince süper goller atıyor. Ayrıca Marquinhos'u aldım forvete çok süper iş yapıyor. Bire birde süper. Sakın ola Şu Gravesen'i almayın. Adam berbat oynuyor. Benden söylemesi.. Daha oyundaki gariplikleri paylaşıcam diğer başlıkta :D

STRATOVARIUS
02.August.2009, 16:47
kondisyon aşırı düştüğü için sıkıntı yaşıyor olabilirsin... son yarım saat defansı takviye etmeyi denesen...

goztepem35aaaaa
03.August.2009, 00:34
Dostum kondisyondandır.. Oyunun son dakikalarına doğru tempoyu düşür, yorulan (özellikle savunmada) oyuncuları değiştir, ve zaman geçirmeyi sık sık yap.. Aklıma bunlar geldi şimdilik.

SAİT71
03.August.2009, 04:26
Şuan için bu sorun yoktu ama o zamanlar yani önceki sezonlarda yaşamış olduğum sorundu ve birinde ikisinde önemsemedim ama baktım her maç yiyorum bunu arşivlemek lazım dedim ve buraya koydum. Artık kestik bu sorunu :)

Invincible
03.August.2009, 04:56
Benımde Basıma Cok Geliyor Hep Son Dakikada Gol İyorum Juventusla Macım War 1-1 Berabereyim 1-1 Kalırsam Tur Atlıycam 80 Den Sonra Gol Atıyolar Sonra Zaten Devamı Gelıyor 5-1 Yenılıyom Sacmalık Gıbı Bırsey

SAİT71
03.August.2009, 04:59
Abi son 10 dakikada 1-1'den 5-1 mi oluyor yani??? O zaman ciddi bir kondisyon sıkıntın vardır. Bir tane oyuncu hakkını 75'lere kadar sakla bence taktiği zaman geçirmeye ayarla ve Defansif mantalite ile oyna derim..

goztepem35aaaaa
03.August.2009, 18:44
1 çözümde kadronu geniş tutup 2-3 maçta bir farklı 11'le çıkman.. Ama istikrar sorunuda yaşayabilirsin..

SAİT71
03.August.2009, 19:11
Zaten ben genelde mevcut kadronun yanısıra yani as takım ve rotasyon olarak oynatacağım yedeklerin yanında, yabancı gençleri ve Tr'deki gençleri alıp Türkiye'ye geitiriyorum kiraya veriyorum. Bir kaç seneye kadro genişliyor. Çok transfer yapmak yerine gençleri alıp alt yapıdan çıkarır gibi yavaş yavaş kadronuzu bozmadanda genişletebilirisiniz.

Misal DM mevkine ihtiyaç olursa o sezon bir DM mevkinde oynayan genci kiralamazsınız A takıma alırsınız diğer yetersiz gençleri devam edersiniz kiralamaya. Ben çok seviyorum genç oyuncu yetiştirme işini..

goztepem35aaaaa
03.August.2009, 19:16
Yaptığın şey güzel.. Diyorum ya elinde sezon başında geniş bir kadro olsun. 2-3 maçta bir ilk 11 değiştir ama istikrar garantisi veremem..

ozaniel
03.August.2009, 23:16
Bence natural fitness ve stamina özellikleri yüksek oyunculara yönel, transfer döneminde.

SaGoSS
10.August.2009, 21:59
siz hep 80den sonra yiyosunuz ama bn hep 80den sonra atıorum :D

Türkiye Süper Kupa Finali
Beşiktaş 1-0 GALATASARAY
Dk. 17
Bobo'ya gelen güzel ara pasta gol geliyor:1-0.
Beşiktaş 1-1 GALATASARAY
Dk. 44
Kornerden gelen güzel kafa golü.Golün adı Meira:1-1.
Beşiktaş 2-1 GALATASARAY
Dk. 51
Gene Bobo gene gol.Mükemmel çalımlarla golü buldu:2-1
Beşiktaş 2-2 GALATASARAY
Dk. 74
Boşta kalan Baros'un şık golü geliyor:2-2
Beşitaş 2-3 GALATASARAY
Dk. 90+6
Arda'nın ortasında son nokta Baros'tan:3-2
NOT: 3 golümde 4 dk. verdi ama hakemler bana hep kıyak geçiyor.(Özellikle Selçuk Dereli.):D

Beşiktaş 2-3 GALATASARAY
Maç Sonu
Kupa Cimbom'un!:)

Lim10
19.August.2009, 19:14
Genelde rakip malupken son 10-15 dakikada 4-2-4 taktiğine geçtiği için ve genelde 4lü stoper oynadığı için herkez ortasahadan sarkacak 1 oyuncu yada aradakn kaçacak 1 forvet gol atmaya yetiyo.Ben genelde rakip 4 forvete döndüğünde 1 stoper daha alıyorum ve defansımı 5liyorum.arada olsada fazla maruz kalmıyorum son dakika gollerine:)

Tedesco
19.August.2009, 20:10
Cinnet Sebebi...

Addolorato
19.August.2009, 20:14
Ben bu olayı genelde çok alt düzeydeki liglerde yaşıyorum mesela İtalya Serie C falan. Kadro full +32 adamlar oluştugu için maçların son bölümünde kondisyonlar çöküyo 3 oyuncu degişikligimi kullansamda bütün kadro yaşlı oldugundan bir işe yaramıyor. 3-0 dan 3-3 gelen maçlarım oldu :D

Melekovic
19.August.2009, 20:20
Ben genelde son dakikalarda yemem eğer maç 2-0 önde ya da 3-1 öndeyim diye önemsemiyorsam.Bunun bir kaç çözümü var. Mesela kapanan takımı açmak için bir taktiğiniz olmalı ve takım üzerinize yüklendiğinde de 4-2-4 ve bazen 2-4-4,3-4-3 olabiliyor , kontra atacağınız ayrı bir taktiğiniz. Ya da rakip oyuncu komutlarından rakibinizi kilitleyecek tam saha pres,sert savunma ve belli konumdaki oyuncuların topla zayıf ayaklarıyla buluşup şut çekip ya da orta yapmasını sağlayabilirsiniz. Her taktik için yapılacak sistem farklı olduğundan bunları kendi taktiğinize göre deneyerek çözeceksiniz. Rakibin taktik tahtasını sürekli takip etmeniz gerekiyor,taktik değiştirebiliyolar,oyuncu değiştirenbiliyorlar,forvette olan bir and ortasahaya doğru çekilebiliyor. Bunları iyice gözlemlerseniz sorun kalmaz. O yüzden rakibin taktik tahtasını hep sağ alt köşede tutarım.

MaliKaya
19.August.2009, 23:57
Bence pek bir sendrom denilemez.

Sonucta reel hayatta bir sezonda son 10 dakka da kac tane gol geliyor arastirirsaniz hemen hemen ayni dengelerde oldugunu gorebilirsiniz.

Eger sizin takiminiz cok atiyorsa kalitesindedir ama o yediginiz zamanda o kadar olur.

Sonucta 90+3 te nasil gol attiginizda havalara uzuyorsaniz, son 10 dakkada atmayida sendrom haline getirmemeliyiz.

SAİT71
20.August.2009, 00:58
İyide ben hiç bu kadar son dakikada gol atmadım. Attığım oldu ama bu gol yeme sorununu çözene kadar yediğim son dakika golleri kadar hiç atmadım.

Yani yediğim fazlaydı. Kaldı ki stoperin biriside Gremio'dan aldığım genç oyuncu Leo'ydu. Genç ve profili iyi bir oyuncu.

LifeYourself
01.September.2009, 05:21
bence bu oyun hatası değil örneğin bugün ki galatasaray maçında gördük rijikardın hamlesini rakip defansı yordu sonradan oyuna keweel nonda ve aydını soktu bu 3 oyuncu durumu 2-0 yaptı.yani oyunda bunu yapıyor.eğer gol yemek istemiyorsan zaman geçireceksin.ya da biraz daha dayanıklı defans alıcaksın.örneğin ben genelde son dkda gol yemem gol atarım çoğu kariyerimde.

SAİT71
01.September.2009, 05:32
Başlıktaki sendrom aslında takıma söylenmiş bir şeydi. Yani oyuna söylemedim. Sivas kariyerimde sendrom olmuştu sürekli son dakika golleri yiyordum neyseki çözdüm sorunu :)