PDA

View Full Version : Temalarin Yazitiplerini Degistirme Rehberi



tombul taho
31.December.2009, 17:12
Merhaba arkada$lar,

bi konu vardi sanirim temadaki fontlari degi$tirmek gibi ve bunun nasil yapildigi tam olarak netle$tirilmediydi. bu konuyu cok basite indirgeyerek hemen anlatmaya ba$liyoruz.

ilk olarak fm2010_dark temasindaki degi$tirdigim yazi tipiyle ilgili bir goruntu gondereyim:


http://img193.imageshack.us/img193/8854/yazitipirehber1.png


gordugunuz gibi yazi tipi degi$ik ve eski oyunlarin fontlarina benziyor. ozellikle Championship Manager 00/01 oyununu oynayan arkada$lar hatirlayacaklardir. gelelim bunu nasil yaptigimiza.

oncelikle "Belgelerim\Sports Interactive\Football Manager 2010\skins" klasorune iki tane klasor aciyoruz.


fm2010
fm2010_dark


bu klasorleri ekledikten sonra a$agidaki dosyayi indiriyoruz.

DOSYAYI INDIR (http://www.filefront.com/15258671/fonts.zip)

bu dosyayi indirdikten sonra winzip, winrar veya 7zip gibi program yardimiyla aciyoruz. actiktan sonra kar$imiza "fonts" klasoru gelecektir. bu klasor icerisinde de gerekli yazitipleri bulunmaktadir. bizim yapacagimiz i$lemse icerisindeki yazitipleri ile degil fonts klasoruyle. fonts klasorunu "fm2010" ve fm2010_dark" klasoru icerisine extract ediyoruz. bu klasorlere atiyoruz yani. attiktan sonra da icerisine bakiyoruz acaba icerisindeki yazitipleri de eklenmi$ mi diye?

eklenen yazitipleri $unlar olmalidir:


fm main
fm scoreboard
vera
verabd


eger oyunun resmi temalarini kullaniyorsaniz oyunu direk actiginizda zaten yazitiplerinin degi$mi$ oldugunu goreceksiniz. ama resmi temasini kullanmiyorsaniz oyunun ayarlarindan temayi degi$tirmeniz gerekiyor.

yukarida anlatilanlar orjinal tema icin tabii ki.

peki farkli temalarda bu i$lemi nasil yapacaksiniz? $oyleki:

eger farkli tema kullaniyorsaniz ve icerisinde fonts klasoru yoksa yukarida yaptigimiz i$lemin aynisini yapiyoruz. ayni temanin icerisine indirdiginiz "fonts" klasorunu aynen gonderiyorsunuz.

eger icerisinde fonts klasoru varsa i$lemimiz biraz daha kari$ik bir hal aliyor. $oyleki:

tema icerisinde yeralan fonts klasorunu siliyoruz. indirdigimiz fonts klasorunu gonderiyoruz. daha sonra "tema adi\settings\fm2010-widgets settings.xml" dosyasini "not defteri" yardimiyla aciyoruz. actigimiz dosya icerisinde a$agidaki kodu bulmaniz gerekiyor:


<!-- font style weigtings -->
<list id="font_settings">
<record>
<flags id="font" value="yazi_tipi_adi" />

burada "yazi_tipi_adi" yazdigim alan ilk sildiginiz fonts klasorunun icindeki yazitipidir. biz bunun yerine "vera" yaziyor ve kodun son hali $u $ekilde oluyor:


<!-- font style weigtings -->
<list id="font_settings">
<record>
<flags id="font" value="vera" />

daha sonra kaydedip oyunumuzu aciyoruz. bi bakmi$iz a-ah! temanin yazi tipi degi$mi$.

tebrikler.. ba$ardiniz..!

Hatirlatma: TR karakterlerin bazilarinda sorun ya$ayabilirsiniz.

ornek olarak yazi tipini degi$tirdigim neue2 temasinin ekran goruntusu:


http://img193.imageshack.us/img193/3493/yazitipirehber2.png


herhangi bi sorun ya$ayan olursa buradan yardimci olabilirim. ;;)

GeorgeWeah
05.February.2010, 23:27
Dark temaya yaptım oldu. Fakat Türkçe karakterler gözükmüyor. Resmi temada da aynı hatayı veriyor muydu?

tombul taho
06.February.2010, 01:16
TR karakterlerde sorun ya$ayacaginizi belirtmi$tim zaten. TR karakterle lgili pek bi ugra$im olmadi acikcasi oyunu TR kullanmadigimdan oturu. ancak yazi tipinin TR karakter ozelligi olmamasindan dolayi bu sorun ya$aniyor olabilir buyuk ihtimalle. yani ayni yazi tipinin TR karakter destekleyenini bulup koyarsan bu klasorun icine bi sorun olacagini du$unmuyorum.

ama tabi fikir uretiyorum $uanda sadece. dedigim gibi oyunu TR kullanmadigimdan oturu pek bi fikrim yok bu konu hakkinda. sadece yazi tiplerinin TR karakter desteklemedigini biliyorum.

World Hollow o1
06.February.2010, 08:47
dediklerinizi yaptık fakat değişen bir şey olmadı default tema için başka bir yazı fontu eklesem bir problem oluşurmu acaba?

okan444555
26.June.2010, 16:23
Pardon bir sorum olacaktı.Ben vera yazı tipini değilde başka bir yazı tipini kullanmak istiyorum onu nasıl yapacağım ?

World Hollow o1
26.June.2010, 16:31
klasördeki iki vera'yıda sil eklemek istediğin fontun adını vera olarak adlandır yeniden sonra fonts klasörüne at. oyuna gir değiişim olacaktır...

okan444555
26.June.2010, 16:32
klasördeki iki vera'yıda sil eklemek istediğin fontun adını vera olarak adlandır yeniden sonra fonts klasörüne at. oyuna gir değiişim olacaktır...

Teşekkür ederim çok işime yaradı

World Hollow o1
26.June.2010, 16:35
Birde şöyle birşey var, eğer yazı fontun türkçe karakterli değilse görüntü problemi yaşarsın..
http://www.fonttr.com/ (http://forum.turksportal.net/vb//redirector.php?url=http%3A%2F%2Fwww.fonttr.com%2F)
bu siteden türkçe karakterde fontlar bulup eklersen daha iyi olur..

okan444555
26.June.2010, 16:40
teşekkür ederim fontlarda türkçe karakterler varmış sorun çıkmadı

KaPaLı
01.July.2010, 12:48
Anlatımda olan yazı tiplerinin uzantısı .otf ama bilgisayarda olan yazı tipler .ttf . Değiştirsem bile değiştirilsinmi diye sormuyoki.

World Hollow o1
01.July.2010, 13:16
vera ve verabd'lerıde sıl abi.
sonra ttf. ile oluşturduğun yeni fontları at abi.:)

World Hollow o1
01.July.2010, 13:18
tabi vera - verabd olarak adlandır. :)

KaPaLı
01.July.2010, 13:25
Başka bir skinin fonts klasörünü atsam olmazmı ? Dediğini yaptım Serhat ama yine aynısı olmadı. Cache'yide temizledim oyuna girmeden.

World Hollow o1
01.July.2010, 13:33
abi default temada yaptıysam olması gerekiyor.
başka x'temada değiştirmen için sanırım xml muhabbeti oluyor..


ya da şöyle birşey yap ; vera - verabd'leri sil sadece vera kalsın tekrar dene.. :)

KaPaLı
02.July.2010, 23:01
yok kardeşim ya olmuyo :D sen msne gelde bir ara bana anlat şu mereti :p veya senin yazı tipini at bana güzelmiş oda.

EndoplazmiK RetikuluM
25.July.2010, 15:40
Biri tekrar upload edebilirmi ? Filefronttan indirilmiyor.

playeray
26.July.2010, 19:54
Biri tekrar upload edebilirmi ? Filefronttan indirilmiyor.

İndirdim ben. Nerde sorun yaşadın ?

Raten
05.August.2010, 18:15
Küçük yazılardan rahatsız olmuyorsanız bu fontu kullanabilirsiniz ben kullanıyorum küçük puntolu fontları daha çok sevdiğimden.

http://www.fonttr.com/trListe.aspx?hharf=Qlassik%20Bold&bul=b

DenizlispoR
07.September.2010, 02:01
Bugünlerde pek çok kişi soruyor bunu konuyu uplamak lazım :D.

playeray
07.September.2010, 02:03
Öff ben Calibri yapcam ama nasıl yapcam ? :D

DenizlispoR
07.September.2010, 04:04
Öff ben Calibri yapcam ama nasıl yapcam ? :D
Calibri fontunu indir , 4 kere kopyala.Buradaki fonts klasörünü indir , onun içindeki fontların isimlerini birer birer kopyalara ver .Yeniden fonts klasörü oluştur , kopyaların hepsini içine at ve geri kalan işlemlerde üstte zaten .

playeray
07.September.2010, 18:45
Calibri fontunu indir , 4 kere kopyala.Buradaki fonts klasörünü indir , onun içindeki fontların isimlerini birer birer kopyalara ver .Yeniden fonts klasörü oluştur , kopyaların hepsini içine at ve geri kalan işlemlerde üstte zaten .

Sağolasın. Umarım olur.

Raten
08.September.2010, 01:32
Evet Oğuzhan'ın anlattığı gibi oluyor ben de öyle yapmıştım.

playeray
08.September.2010, 04:42
Oldu olmasına teşekkürler de, Calibri küçük olduğu için yazılar da küçüldü :D

World Hollow o1
08.September.2010, 04:50
Oğuz iyiki anlattım sanada he. vatana millete hayırın dokundu.. :p

DenizlispoR
08.September.2010, 16:59
Oğuz iyiki anlattım sanada he. vatana millete hayırın dokundu.. :p
Sen olmasan olmazdı usta :p :D.