Galatasaray vil have Michael Laudrup

Foto: Scanpix / John MacDougall
Den tyrkiske klub Galatasarays præsident har informeret Michael Laudrups agent om, at han ønsker danskeren som træner i klubben. Laudrup selv koncentrerer sig om Getafe.
Getafe kan forvente en hård kamp for at holde fast i deres danske træner Michael Laudrup efter denne sæson. Efter en hård start i klubben har Michael Laudrup fået vendt Getafe til at være en vinderklub, med succes i såvel den hjemlige pokalturnering, som i UEFA Cuppen.
Det har gjort danskerens navn ganske varmt på trænermarkedet, præcis som det var på spillermarkedet, da Laudrup stadig var at finde på grønsværen. Seneste bejler er tyrkiske Galatasaray, der har informeret Laudrups agent om, at de ønsker at få danskeren til klubben.
- Galarasarays præsident har ringet til mig personligt to gange, senest i går. Han er en af mine bedste venner i Tyrkiet, jeg har kendt ham i 20 år. Han sagde til mig, ’Please, Bayram, Vi vil have ham’. Jeg svarede ’Okay, men vi har ikke tid til at snakke om det nu’, siger Laudrups agent, Bayram Tutumlu, til bold.dk.
Michael Laudrup har kontrakt med Getafe frem til sommeren 2009, og det er det eneste danskeren lige nu koncentrerer sig om.
- Michael Laudrup har ikke tid til at snakke om fremtiden, han har meget travlt i Getafe. Hans hold er i finalen i Copa del Rey, er i kvartfinalen i UEFA Cuppen, og har mulighed for at slå Bayern München ud i den turnering. Så der er ikke tid til at snakke om fremtiden, siger Tutumlu.
Galatasaray, der senest blev mestre i 2005/2006, har blandt andre den tidligere FC København-profil Tobias Linderoth i truppen.
Kaynak:
http://www.bold.dk/nyt/?vis=81887