PDA

View Full Version : Maç Konuşmaları



ixsan
25.July.2006, 01:37
bu konusmalari yardimciya nasil yaptiracagim

Teksasvega16
25.July.2006, 07:25
arkadaslar ben takimla genel olarak konusmayi bilmiyorum tek tek konusuyorum acaba genel olarak nasil yapabiliriz nerden konusa biliriz

cydel
14.August.2006, 09:01
yine harika,sayenizde türkçe yamaya bile gerek kalmicak

sniperdevil
20.August.2006, 17:23
ya benim oyunda mesala Tell the lads they have done well butonuna tikliyorum ama continueya bastigimda otomatikman digerlerinden birine tiklamisim gibi olyor
sorun nerde acaba acil yardim pls

tenten1985
02.October.2006, 09:24
türkçee yamada türkçelenmiş şükür. sağol

Eray Dengiz
28.October.2006, 14:12
İşte Football Manager oyununun gitgide geliştirdiği ve üzerinde durduğu en güzel özelliklerinden biride Maçtan önce, yarısında ve sonrasında yapılan konuşmalar.. Maç konuşmalarını sakın atlamayın, oyuncularınız iyi bir maç çıkardıktan sonra onları övmenizi veya kötü bir maç çıkardıklarında sizin azarlamınızı bekleyebilir.. Oyuncuların beklentilerini karşılamak için maçtan önce, yarısında ve sonrayapılan konuşmaları en doğru şekilde seçip uygulamanız gerekmektedir.

Şimdi sizlere maçtan önce, yarısında ve sonraki konuşmaların Türkçe çevirilerini ve ardından nasıl bir taktik uygulayabileceğinizi anlatacağım..

Maçtan önce yapılan konuşmalar,

None: Hiçbir şey

Tell the players they can win this game!: Oyunculara bu maçı kazanabileceklerini söyle!

Wish the team luck for the match ahead: Önümüzdeki maç için takıma şans dile

Tell the players you expect them to win the match: Takıma bu maçı kazanmalarını beklediğini söyle

Tell the players to do this for the suppoters: Takıma bunu taraftar için yapmalarını söyle

Tell the players to relax and the result will take care of itself: Takıma rahatlamlarını ve işi olurunu bırakmalarını söyle

Maçtan önce yapılan konuşmalar çok önemlidir. Takımınızın ilk başlarken maçı nasıl götüreceğinizi sağlamak amacıyla önemlidir. Her maç için aynı konuşmayı uygulamanız yanlış olur. Belli maçlar için belli konuşmaları ayarlarsanız takımınızın güveni için iyi olur. Örnek verecek olursak, X takım ile Türkiye Kupası'nda çok kolay bir maça çıkıyorsunuz, burada takımınızdan %100 galibiyet beklediğiniz için oyuncularınıza bu konuşmayı yapmak zorundasınız. Aksini yaptığınız takdirde beklemediğiniz sonuçlar ile karşılaşabilirsiniz. Bu durumlardan sonra Lig maçlarıda önemlidir. Zorlu deplasma maçlarında takımınıza güvendiğinizi ve bu maçı kazanbilecek güçte olduklarını söylemelisiniz. Herşeyi gerçek futbol gibi algılayıp, o yönde doğru uygulamalar yapmalısınız. Şampiyonlar Ligi gibi üst düzey bir organizasyonda maç yapıyorsanız ve karşınızda güçlü bir ekip varsa, takımınızdan umutlu değilseniz bunları futbolcunuza yansıtmadan "taraftarlarınız için oynayın, bizim için oynayın" tarzında bir gaz havası oluşturabilirseniz takımınızın motivasyonu daha etkili olabilir.

Maç yarısında yapılan konuşmalar,

None: Hiçbir şey

Show your anger at the team: Takıma kızgınlığını göster

Show your disappintment at the performance: Terformanslarının hayal kırıklığına uğrattığını söyle..

Show encouragement to the team!: Takıma cesaret ver!

Declare yourself pleased: Memnun olduğunu göster

Tell the squad you are thrilled: Performanslarından çok etkilendiğini söyle

Tell the squad you don't expect their performance to drop: Performansın düşmeyeciğinden emin olduğunu söyle

Tell the players to go out and enjoy the rest of the game: Maçın geri kalanında eğlenmelerini ve rahat olmalarını söyle..

Bu konuşmalarda çok etkilidir. Maçın kaderini değiştirmeye aday konuşmalardır. Yenilgi ile devam eden bir maçta takımdan bir kaç oyuncu değiştirip, maçı mutlak kazanmalarını söylediğiniz takdirde daha atak bir oyun sergilediklerini gözlemleyeceksiniz. Beraberlik veya Galibiyet durumunda ise, takımınızda fazla değişikliğe gitmeden aynen böyle devam etmelerini söylemelisiniz. Ayrıca bununla beraber çok farlı bir ilk yarı kapattığınız anda oyuncularınızın motivasyonunu ikiye katlayarak hiç durmadan saldırın emrini verdiğiniz takdirde ilk yarıda izlediğiniz zevki ikinci yarıdada izleyebilirsiniz.

Maçtan sonra yapılan konuşmalar,

Explain that despite the win their performance was awful: Kazandık ama çok kötü bi performans

Show your disappointment at the performance: Performans tam bir hayal kırıklığı

Tell the lads they have done well: İyi oynadınız de onlara

Let them know their performance was sensational!: Performanslarının muhteşem olduğunu söyle

Tell the squad you want a performance like this in every match: Böyle bir performansı her maçta beklediğini söyle

Maçınız bitti, ortada olumsuz bir sonuç var takımınızı iyi oynadığınızı değilde böyle devam edemeyeceğinizi gelecek maçlarda daha iyi bir oyun sergilemeniz gerektiğini söylemelisiniz. Aksi bir durumda iyi oynadıklarını söylerseniz oyuncularınız size olan güvenini kaybederler. Eğer ortada kazanılmış bir maç varsa oyuncularınızı bu büyük başarıları için kutlayıp, övgüler dolu konuşmalar yapmalısınız.. Ortada bir beraberlik söz konusu ise takımınıza güvendiğinizi diğer maç daha iyi olacağınızı söylemelisiniz..

Elimden geldiğince sizlere bu konu hakkında yardım etmeye çalıştım..

İlgili Makale,
http://www.turksportal.net/tsi/v2/cm/rehber/?tsi=oku&id=107

Herkese keyifli FM'li günler diliyorum,
Saygılarımla, Eray Dengiz

dereli4588
28.October.2006, 14:21
sağol bilader bunlar çok önemli ve faydalı.maç 2-0 ben yeniyom.devre arasında konuşma yapmayı unutup 2. yarıya başladım maç 3-2 bitti :(

aLka
28.October.2006, 14:29
yine harika,sayenizde türkçe yamaya bile gerek kalmicak :) saol

kutup
28.October.2006, 18:00
Türkçe yamada bazıları türkçe veriliyordu ama bazıları ingilizce kalmıştı tam çeviri yapamadım verdiğin teşekkür ederim

Emurafu
28.October.2006, 21:29
Cok sagol eray allah razı ol bunları hemen not alıyorum:D
Ya Eray senden bır ıstegım var su medya yorumlarını da turkceye cevırsene

sukrusevim
29.October.2006, 01:59
Cok tesekkurler faydali oldu bu program.

Fener ile kadikoyde yapiyorudum*bjk* ilk yariyi 1=0 yenik kapadim ve kesin galibiyet ve hata istemiyorum dedim oyuncularima ikide taktik deistirdim ve sonuc 1=2 maci kazandim *)

klavye ingilizce hatalar icin pardon ...

rayback103
29.October.2006, 04:13
böyle bir performans'ı her maçta beklediğini söyle diyince adamların çoğu takıma yeterince kredi wermiyorsunuz diye bozuluyorlar moralleri düşüyor :S . . .

zootbug
29.October.2006, 06:46
böyle bir performans'ı her maçta beklediğini söyle diyince adamların çoğu takıma yeterince kredi wermiyorsunuz diye bozuluyorlar moralleri düşüyor :S . . .

Evvvett!! tam üstüne bastın dünyanın parasını verdiğim bir yıldız dediğin konu yüzünden suratını astı gönlünü alacam diye yeni sözleşme imzalattım :D

Neden öyle oluyor?

GeNç KaRTaL
29.October.2006, 07:31
Evvvett!! tam üstüne bastın dünyanın parasını verdiğim bir yıldız dediğin konu yüzünden suratını astı gönlünü alacam diye yeni sözleşme imzalattım :D

Neden öyle oluyor?

adamlar kendilerini baskı altında hissediyorlarmış:cool:

legolas165
30.October.2006, 16:15
bazılarını bulamıyorum. Yani maça göre değişiyor bu yazılar.

Bilgiler için teşekkürler

Stamina
31.October.2006, 18:27
abi çok sagol aldım elime kagıt defter yazdım :D ya birde şey yokmu maç sonu basın toplantısı yeniliklerde okumustum (bana mı öyle geldı) onlarıda alsaydık iyidi ing hiç yokda :(

Eray Dengiz
02.November.2006, 12:05
bazılarını bulamıyorum. Yani maça göre değişiyor bu yazılar.

Bilgiler için teşekkürler

Bazen değişebiliyor. Mesela fark yedikten sonra veya fark attıktan sonra yazılar değişebiliyor. Ama genel mantık kavramı aynı olduğu için bir sorun olmaz. :)

bloodstar
02.November.2006, 18:30
Maç bitmiş paşa paşa gidiyouz..sıradan bi takımı 6-1 yenmişiz ispanya kupasında..maç sonu şımarmasınlar diye öyle sansasyon falan gibi bi konuşma yapmadım..dedim güzel sonuç..aferin size..bide ne göriim...adam çıkmış yok işte menejerin devre arası ve maç sonunda yaptığı konuşmaların takıma bi yardımı yokmuş..şans getirmekten başka bi işe yaramıyomuymuş neymiş..adamlar taktı bana..hepsinin morali bozuk...bukadar gerçekçilik biraz fazla gibi...illaha pohpohlican bunları...sanki barcayı yendiler...altı üstü Laganes...takıma bak...haksızmıyım arkadaşlar..:D :D ne desen yaranamıyom ya...

thegoalkeeper12
05.November.2006, 08:48
ya bnce ilkyarı konuşmalarında adamlara angry yaptığınızda böle gaza gelip daa ii oynamaları fln gerekmiomu?? bn ööle düşündüm ya..

Erdenay
05.November.2006, 14:28
konuşmalar baya etkili oluyo ben maç başlamadan önce bu maçı kazanmak için geldi diyorum ikinci yarıda performansnınzı düşürmeyin maç bitişinde her hafta böyle oynayın diyorum gayet güsel oynuyolar

S-B-Z
11.November.2006, 13:23
valla açıkçası ben bu konuları yardımcı antrenöre bırakıyorum.çünkü dalgınlıkla yaptığım bi konuşma aksi tesir yapıyor ve çok uğraşıyorum sonra.

cureshot
11.November.2006, 13:29
taraftarlar için oynayın opsiyonunun fazla bir etkisi olduğunu düşünmüyorum. derbilerden şamp. ligi maçlarından önce diyorum bazen. hiiiiiiiiç bana mısın demiyolar.:D

S-B-Z
11.November.2006, 13:54
demekki senin oyuncular tamamen duygusal :D:D:D oynuyorlar.

dabadiba
11.November.2006, 14:26
ben daha bugun basladim oyuna hakemi elestirme olayi nasil oluyor acaba

y_layta
11.November.2006, 18:27
ben ant verdim konuşmaları o yapıyo daha iyi oluyo

hinatakun
17.November.2006, 03:12
vallah arkadaslar skorlarin onemi daha fazla oluyo herhalde ben ne dedigime pek dikkat etmiyo
yani belli bi stratejim yok
ama moreller genelde full
fb yi aldim 27. hafta sampiyonlugumu ilan ettim

actopaloglu
17.November.2006, 18:12
malesef bu maç öncesi ve devre arası konuşmalar çok etkisiz ve saçma olmuş.Zaten konuşmalarn yüzde 90ının raporunda oyuncunun dinlemediği yazıyor.Sadece yeni oyuncular ilk 1-2 maç etkilenirken söylediklerinizden bi de ender olarak devre aralarında takımın önemli oyuncularının ateşlendiği görülüyor.Malesef becerememişler bu özelliği

robinhoz
19.November.2006, 00:10
ya kardeş bide böyle konuşmalar gelio ya
kezman draws the plaudits gib şeyler yzıo onlara ne cewaplar werceğimizii sülesen sana zahmet olcak ama

fatihelmas
19.November.2006, 22:20
ben teknik adam özelliği olan ''hands on approach''ın ne demek olduğunu sorcam benim bu özelliğim 1 de diğer özelliklerim hep 15 16 söylerseniz sevinirim

coltulu
20.November.2006, 14:41
Bence etkili oalbiliyor. Maç arasında 7nin altında olan oyunculara "You can make the difference here" ya da "You have faith in his ability" gibi seçenekleri seçiyorum. Eğer ilk yarı karşı takım dhaa iyi oynadıysa "Takımın kazanma isteğini sorguluyorum". Böyle yardımı çok oldu. "taraftarlar için" oynama olayını final maçlarında yada derbilerde yapıyorum, yararıda oluyor genelde.

Yalnız şeyi merak ediyorum. Mesela ilk yarı oyuncu 9 ya da 10 ile oynadı. Ona "Bu gece üzerinde baskı olmaycak" şıkını seçersek yararına mı olur yoksa rahatladtıp kötü mü oynatır?

poeman
29.November.2006, 04:01
ya kardeş bide böyle konuşmalar gelio ya
kezman draws the plaudits gib şeyler yzıo onlara ne cewaplar werceğimizii sülesen sana zahmet olcak ama

orada oyuncunun gecen mactaki performansı hakkında soru soruyor gazeteciler
sıklardan işte aklıma gelen
kendi oyununa kavusuyor umarım devam eder
o benim kadromu 1 numarası ondan vazgecmem fln gibi şıklar var.oyuncuyu gaza getirebiliyor bunlar.

SeRiaL
01.December.2006, 15:59
valal ben bu konusmaları asistan managere yaptıryorum sorun olurmu desem ne cevap verirsiniz :D

kerimoglu
01.December.2006, 16:53
mutlaka uygulanması gereken bşy.çok faydası oluo çnkü.

as_cnk
04.December.2006, 14:21
abi bide medya yorumlarini versen super olur medya yorumlarindan sadece birini annayabildim o ciktiinda hep onu tikliyorum ama dierleri full bos

ersinerken
06.December.2006, 11:07
yaw bu konuşmaları yardımcı antrenöre yaptırsak nolur?

coltulu
15.December.2006, 02:50
Arkadaşlar daha öncede sorduydum ama yine sormak istiyorum:
Mesela ilk yarı oyuncu 9 ya da 10 ile oynadı. Ona "Bu gece üzerinde baskı olmayacak" şıkkını seçersek yararına mı olur yoksa rahatlatıp kötü mü oynatır?

fb.
15.December.2006, 13:02
yaw bu konuşmaları yardımcı antrenöre yaptırsak nolur?


he valla bende onu diyecektim ben hep yardımcıya yaptırıyom tabiiy ardımcını iyi seçecen

ronaldinhocem
20.December.2006, 22:44
Yenilgi ile devam eden bir maçta takımdan bir kaç oyuncu değiştirip, maçı mutlak kazanmalarını söylediğiniz takdirde daha atak bir oyun sergilediklerini gözlemleyeceksiniz.(**)--Beraberlik veya Galibiyet durumunda ise, takımınızda fazla değişikliğe gitmeden aynen böyle devam etmelerini söylemelisiniz.(**) --Ayrıca bununla beraber çok farlı bir ilk yarı kapattığınız anda oyuncularınızın motivasyonunu ikiye katlayarak hiç durmadan saldırın emrini verdiğiniz takdirde ilk yarıda izlediğiniz zevki ikinci yarıdada izleyebilirsiniz.(**)

(**) : bu hangi maç konuşmasıdır

RoNNiE91
22.December.2006, 23:25
warn aganist complecency ne demek acaba

coltulu
24.December.2006, 00:51
warn aganist complecency ne demek acaba

İşte rahatlık konusunda uyarmak için.

ParduS
26.December.2006, 16:58
Bu bilgiler güzel.Arada bir konuşuyodum ben takımla.Artık her maç öncesi ve sonrası konuşacağım onlarlar :)

kolpacino
27.December.2006, 10:50
warn against complenancy rehavete girmemeleri için sert bir uyarı kardeşim

orhan_26
27.December.2006, 23:26
kardeş oyuna girerken nasıl açıyoruz bunu

ahmettugra
28.December.2006, 13:57
bazı taktıklerde mac konusmaları cok onemli oluyor emegınıze saglık arkadaslar

eXcitinG
29.December.2006, 11:52
VaLLa ben pek kuLLanmıyorum sadece mac sonLarında skora gore bıseyLer soyLuyorum onun dısında sorunda oLmuyor konusmalar bazen ıse yarıyor bence herzaman yaramıyor kac kere konusmayı dedıysemde bır netıce alamadım..bende fazLa takımıyorum konusmaLarı..bı sorunda oLmuyor

mert_fox
03.January.2007, 23:07
hakkatten bu konusmalar takımı etkiliyor

cihancagil
08.January.2007, 15:59
"Do this for supporters" benim takıma fazla etki etmiyor malesef. Misal, şampiyonlar ligi son maçında deplasmanda Atletico Madrid ile oynuyorum ve gruptan çıkmak için beraberlik yetiyor. "Taraftar için oynayın" gazını vermeme rağmen elemanlarda hiç tepki yok, dinlemiyorlar bile (/)

Ama diğer konuşmaların etkisi zaman zaman oluyor.. özellikle belli oyuncuları arada pohpohlamak gerekiyor (bkz: Yıldıray Baştürk).

Bazı oyuncular bu yaptığınız konuşmaları rahatsız edici buluyorlar. bazıları da övgüyü kaldıramayıp baskı altına giriyorlar.

Özetle, "team talk" olayı sırat köprüsünde yürümek gibi. Biraz adamına göre muamele gerekiyor bazen. :cool:

escalibur_gfb
10.January.2007, 22:22
baya etkili oluyo

Aspanax
22.January.2007, 22:28
En iyisi yarımcı antrenöre bıkramak sanırım;)

perpetua
26.January.2007, 20:08
Temizlik icin konunun sabitini kaldiriyorum, eger sabitli olmasinin daha dogru oldugunu dusunuyorsaniz lutfen bana belirtin.

gslianil58
26.January.2007, 20:34
bu 7.0.1 guncelleme dosyasinin linki neden calismio

ozgur576
27.January.2007, 05:24
eyvallah babacan

BACKER
27.January.2007, 15:35
bu konuşmalar gerçektende önemli teşekkürler

yerli_jardel
06.February.2007, 12:50
ewt eray kardeşim ya bnm oyun türkçe maç knuşmalarıda full türkçede medya knuşmaları ingilizc kardeşim onun içinde bişi yapamazmısın ya:(

FRUKO777
06.February.2007, 17:17
Ben 14 maçtır namağlup gidiyordum.14. maçın sonunda böyle bir performansı her maçta beklediğimi söyledim.3 maç üst üste yenildim.Nasıl iştir bu yaw.

yatebos
06.February.2007, 19:27
paylasım için saol

cahitnuhoglu
03.April.2007, 23:30
benim de bi sorunum war,şu ki:sivassporla 2.ligdeyim malatyayı 2-1 yendim ama 1-0 dan..maç sonunda heyecan wericiydiniz dedim..etkisine baktım..çoğusu "dinliyor gibi gözükmedi"yazıo,ama bazıları da "mutlu,mest olmuş gözüktü" yazıo ve bu nerdeyse hep aynı.böle olunca da takımda olumsuz hava oluyomuş diyo yardımcı antrenörüm.ne gibi konuşmalar yapmalıyım?yardım ederseniz sevinirim...

DeNiZ_1903
18.June.2007, 23:42
Harika olmus cok isime yaradi sagol

Ahmet_77
19.June.2007, 06:53
saol abi çok güzel olmuş

CeSC FaBReGaS
21.June.2007, 15:10
paylasim icin saol

lorbo31
24.June.2007, 16:01
saol güzel bir paylaşım!

robussah
08.July.2007, 22:10
paylaşım için saol bende bunlar nedir diye düşünüyordum ilaç gibi gelecek

xceza
21.July.2007, 12:49
eray sağolasın.ben orta güçte bi takımla oynyorum.gelen mesajlarda bana sorulan veya fikrim veya yorumum gereken durumların dışında medyaya mesaj vermek gibi yorum yapmak gibi bi opsiyon yokmu.bi ara menülerin birinde bulmuştum.şimdi bulamıyorum. orta çaplı bir takım dedim psikolojik baskı oluşturan diğer menajerler var mesala bunlara cevap veremiyorum.oyuncuların morali bozuluyormuş.şimdiden teşekkürler.